Rainmeter aneb nejen bludné holandské hodiny

12 Apr

Vzhledem k tomu že jsem před rokem přešel z Ubuntu na Windows 7, jsem stále ještě trošku bažící po vzhledu z kterého se mi nechce blít a který plní alespon některé úkoly. Zvědaví se mohou podívat co všechno jednodušše jde v Ubuntu kupříkladu zde. Ve Windows je však výběr užší. Což mě přivádí k tématu o kterém jsem chtěl psát.

Rainmeter je klasická desktopová aplikace, jenž je schopná z pracovní plochy operačního systému Windows schopná udělat místo které člověk může využít a nemusí se děsit kdy na něj vykoukne. A využít i jinak než jako místo pro dvěstě padesát ikon.

Umí toho prostě spoustu, proto popíšu k čemu Rainmeter používám já. Každý bude nejspíše Rainmeter aplikovat jinak, kupříkladu jeden můj holandský spolužák díky němu má obrovské hodiny jenž mu ukazují RAM, místo na disku, CPU, rychlost downloadu a uploadu, den v týdnu, za jak dlouho bude úplněk a samozřejmě i čas a datum, které však také není schopen vyčíst. Moje plocha s Rainmeter:

Jak vidíte prostředí je pěkně graficky sladěné, wallpapery se mění v pravidelném intervalu přímo přes nastavení Woken, stejně tak se mění již přes Rainmeter obrázky vpravo dole (časem si tam chci dát jednoduché šachové diagramy, abych se párkrát za den trošku soustředil na šachy). Nad malým oknem s obrázkem mám nové maily, ted zrovna žádné nemám, jelikož díky Rainmetru si velmi rychle všimnnu když přijde nový a hned na něj můžu zareagovat (i když aplikace v Ubuntu, kdy se mi okamžitě objeví pěkná bublinka a blikne na mě, mi stále chybí).

Ještě nad maily jsou jednoduché statistiky připojení k internetu a využití RAM a pevného disku. Na horní liště mám vlevo ikonky aplikací, nic zajímavého. Ale uprostřed je velmi šikovná věc! Vyhledávání přes Google, Youtube a Wikipedii! Stačí jen kliknout, napsat hledaný výraz a již se hledá. Ušetří pěkných pár kliků a sekund. Úplně vpravo máme klasické věci, jenž umí i widlácká lišta. Nastavení zvuku, čas a datum, stav baterie, skrytí oken a nastavení Rainmetru.

Vpravo máme nahoře poznámky, upozornění z Facebooku (Wow! Kdo by nechtěl ještě líp a aktuálněji vědět co se děje na FB), dole předpověd počasí (praktická věc, opravdu se to občas hodí a je fajn to mít vždy na ploše) a mini okénko hudebního přehrávače.

Co víc chtít? Napadá někoho něco?

Leave a Reply

