Google koupil Zagat aby oživil Adresář míst

15 Sep

Google koupil Zagat, jedno z nejznámějších jmen v oblasti hodnocení restaurací. Zagat je známý pro své malé příručky, které poskytují recenze a doporučení restaurací po celém světě. Podmínky týkající se nákupu firmy nebyly zveřejněny.

Průvodci po restauracích od Zagat

Zagat byl založen v roce 1979, a podle slov firmy se nyní může pochlubit hodnocením a recenzemi od 350 000 participantů – jejich uživatelé poskytují obsah pro další průvodce. V minulých letech přesunula firma recenze také na web a poskytuje mobilní aplikace pro přední smartphone platformy. Většina jejich webového obsahu byla dlouhou dobu pouze placená, ale po Únorovém znovuspuštění stránek zpřístupnil Zagat více obsahu zdarma.

V roce 2008 se firma údajně nabídla k prodeji s cenou okolo 200 milionů dolarů ale následně se z trhu zase stáhla(alespoň do teď).

Tento krok je součástí snahy Googlu vylepšit místní produkty, které má momentálně na starost Marissa Mayer (Mayer byla dlouhou dobu jedním z nejznámějších tváří firmy a deset let vedla oddělení Vyhledávání).

Google již dříve vyjednával o nákupu Yelp na konci roku 2009 ale tato jednání nakonec nedopadla nejlépe a Yelp vycouval z 500 milionové nabídky. Od té doby je vztah Googlu a Yelp poněkud napjatý, jelikož si Google bez dovolení vypůjčil recenze z databáze Yelp aby oživil Google Adresář míst. V posledních měsících Google od této taktiky ustoupil a viditelně se teď pokouší získat do svého vlastnictví více recenzí s využitím služeb jako Hotpot a nákupem. To nejspíš vedlo i k tomuto obchodu.

Z blogu Googlu(anglicky):
“So, today, I’m thrilled that Google has acquired Zagat. Moving forward, Zagat will be a cornerstone of our local offering—delighting people with their impressive array of reviews, ratings and insights, while enabling people everywhere to find extraordinary (and ordinary) experiences around the corner and around the world.

With Zagat, we gain a world-class team that has more experience in consumer based-surveys, recommendations and reviews than anyone else in the industry. Founded by Tim and Nina Zagat more than 32 years ago, Zagat has established a trusted and well-loved brand the world over, operating in 13 categories and more than 100 cities. The Zagats have demonstrated their ability to innovate and to do so with tremendous insight. Their surveys may be one of the earliest forms of UGC (user-generated content)—gathering restaurant recommendations from friends, computing and distributing ratings before the Internet as we know it today even existed. Their iconic pocket-sized guides with paragraphs summarizing and “snippeting” sentiment were “mobile” before “mobile” involved electronics. Today, Zagat provides people with democratized, authentic and comprehensive view of where to eat, drink, stay, shop and play worldwide based on millions of reviews and ratings.”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: